|
COMPARTIMENTUL URBANISM
Atribuţii:
- gestionează Planul Urbanistic General (P.U.G) al comunei Gugeşti;
- iniţiază şi propune spre aprobarea Consiliului Local proiecte de Planuri Urbanistice Zonale (P.U.Z.) şi Planuri Urbanistice de Detaliu (P.U.D.);
- elaborează şi asigură prezentarea şi promovarea documentelor urbanistice la nivel de Planuri Urbanistice Zonale şi Planuri Urbanistice de Detaliu;
- participă la rezolvarea reclamaţiilor şi a sesizărilor persoanelor fizice sau juridice referitoare la domeniul de activitate;
- emite în baza documentaţiilor de urbanism aprobate de organele competente certificate de urbanism şi autorizaţii de construire, conform competenţelor;
- identifică posibilităţi şi avansează propuneri pentru dezvoltarea urbanistică a comunei;
- urmăreşte realizarea lucrărilor de construcţii autorizate, verifică în teren declaraţia de începere a lucrărilor, asigurând reprezentare la recepţia de finalizare a lucrărilor respective;
- participă la şedinţele Consiliului Local, la Comisia de amenajare a teritoriului, urbanism, juridică şi de disciplină şi asigură informaţiile solicitate;
- întocmeşte şi prezintă materiale, rapoarte referitoare la activitatea compartimentului;
- emite în baza Legii 453/2001 şi a regulamentului de publicitate nr. 107/2001 certificate de urbanism, autorizaţii de construire, avize (panouri publicitate mobile-pliante, benere, panouripentru firme şi reclame publicitare;
- execută în permanenţă controale privind respectarea disciplinei în construcţii;
- controlează respectarea normelor privind autorizarea construcţiilor;
- rezolvă şi răspunde în scris la sesizările şi audienţele cetăţenilor referitoare la semnalarea cazurilor de abatere privind disciplina în construcţii;
- verifică şi ia măsurile care se impun privind obligaţiile şantierelor de construcţii în conformitate cu prevederile Legii 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii modificată şi completată prin Legea 453/2001, legea 401/2003;
- participă împreună cu alte organe specializate la verificarea amplasării construcţiilor provizorii de pe domeniul public, luând măsurile legale ce se impun(amenda ,desfiintare,demolare);
- întocmeşte somaţii şi procese- verbale de contravenţie persoanelor fizice sau juridice care încalcă prevederile legale privind disciplina în construcţii,informând, acolo unde este cazul, Inspecţia de Stat în Constructii;
- în colaborare cu organele de poliţie şi alte servicii publice trece la executarea în baza hotărârilor judecătoreşti definitive şi irevocabile investite cu titlu executoriu, privind cazurile de încălcare a prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii modificată şi completată prin Legea 453/2001, Legea 401/2003;
- întocmeşte referate de specialitate în vederea elaborării proiectelor de dispoziţii ale Primarulu şi de hotărâri ale Consiliului Local specifice activităţii serviciului;
|
|